Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) ir Europos vartotojų centras Lietuvoje (EVC) š. m. balandžio 12–16 d. organizuoja jau tradicine tapusią Apgavysčių internete prevencijos savaitę #NeapsigaukInternete. Trečius metus organizuojamoje švietimo kampanijoje šiemet didžiausias dėmesys skiriamas vartotojų interesų apsaugai socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose, klaidinančios reklamos bei nesąžiningos komercinės veiklos pinklėms.
Nors Lietuvos gyventojų pasitikėjimas elektronine prekyba auga (2020 m. apklausos duomenimis – 41 proc.), nemažėja ir vartotojų nusiskundimų skaičius. Ypač opi problema stebima socialiniuose tinkluose bei skelbimų portaluose – manipuliuodami augančiu vartotojų pasitikėjimu, internetiniai sukčiai išnaudoja naujas pardavimo formas, patraukliomis kainomis siūlydami, tačiau nepristatydami prekių, o netikri komentarai, konkursai be nugalėtojų ar stebuklingą poveikį žadantys produktai vis dar suvilioja nemažai patiklių vartotojų. Iššūkių kelia ir tai, kad vartotojai tebepainioja su fiziniais asmenimis sudaromus sandorius ir jiems taikomus teisių gynimo būdus su vartojimo santykiais.
Siekdami didinti vartotojų informuotumą ir skatinti sąžiningą verslo praktiką, švietimo kampanijos metu VVTAT ir EVC dalinsis praktiniais patarimais, viešins aktualią informaciją apie galimas rizikas apsiperkant socialiniuose tinkluose bei skelbimų portaluose, pristatys dažniausius pažeidimus ir reikalavimus elektroninei prekybai, kvies atpažinti klaidinančią reklamą bei nesąžiningą komercinę veiklą ir kt. Visą aktualią informaciją kviečiame sekti skiltyje „Apgavysčių internete prevencijos savaitė“, taip pat VVTAT Facebook, Instagram bei YouTube paskyrose.
Apgavysčių internete prevencijos savaitės veiklų planas
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos informacija