Tauragės rajono savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos ir archyvų poskyris

Respublikos g. 2, Tauragė 72255

Darbo laikas:

I–IV: 8:00 val.–12:00 val. ir 12:45 val.–17:00 val.
V: 8:00 val.–12:00 val. ir 12:45 val.–15:45 val.

Poskyrio informacija

  • Registruoja gimimą, santuokos sudarymą, santuokos nutraukimą, mirtį, tėvystės (motinystės) pripažinimą, nustatymą ir nuginčijimą, įvaikinimą, vardo, pavardės pakeitimą;
  • Įtraukia į apskaitą bažnyčios (konfesijų) nustatyta tvarka ir užsienio valstybėse įregistruotas santuokas, vaikų, gimusių užsienio valstybėse, gimimus, užsienio valstybėse užregistruotų santuokų nutraukimus, užsienio valstybėse užregistruotas mirtis;
  • Išduoda pažymas, patvirtinančias kliūčių sudaryti santuoką nebuvimą, asmenims, ketinantiems registruoti santuoką užsienio valstybėje;
  • Taiso, papildo, keičia, atkuria, anuliuoja civilinės būklės aktų įrašus;
  • Išduoda civilinės būklės aktų įrašus ir civilinės būklės aktų įrašų pakeitimo ar papildymo įrašus liudijančius išrašus, kopijas, išrašus iš gimimo, santuokos, mirties aktų įrašų pagal 1976 m. rugsėjo 8 d. Vienos konvenciją įvairiomis kalbomis ir daugiakalbes standartines formas pagal 2016 m. liepos 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES)2016/1191; 
  • Už valstybės rinkliavos mokesčio, asmenims registruojant civilinės būklės aktą ar išduodant dokumentą, surinkimą;
  • Tvarko asmenų civilinės būklės duomenis ir teikia juos Registrų centrui dėl duomenų apie asmenis papildymo Gyventojų registre;
  • Saugo civilinės būklės aktų įrašus, tvarko civilinės būklės aktų įrašų archyvą teisės aktų nustatyta tvarka, kasmet sudaro civilinės būklės aktų įrašų abėcėlinę rodyklę, parengia nuolatiniam saugojimui ir įriša civilinės būklės aktų įrašus pagal įrašų rūšis;
  • Tarpininkauja gaunant civilinės būklės aktų įrašus liudijančius išrašus iš Lietuvos valstybės istorijos archyvo, kai kurių užsienio valstybių;
  • Civilinės būklės aktų įrašų rodyklėse apie kitų civilinės metrikacijos įstaigų atliktus civilinės būklės aktų įrašų pakeitimus ar papildymus;
  • Santuokų registravimo ceremonijas iškilmių salėje arba norinčiųjų susituokti pasirinktoje vietoje Savivaldybės teritorijoje;
  • Rengia bylas ir, jei reikia, tvirtina išvadas ar teikia jas tvirtinti Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai dėl vardo ir (ar) pavardės Pakeitimo;
  • Rengia bylas ir tvirtina išvadas dėl civilinės būklės aktų įrašų pakeitimo, ištaisymo, papildymo atkūrimo ar anuliavimo;
  • Pagal kompetenciją renka, tvarko, analizuoja ir pagal suteiktus  galiojimus teikia informaciją, statistiką ir kitus duomenis;
  • Konsultuoja asmenis Poskyrio kompetencijai priskirtais klausimais;
  • Registruoja gyventojų prašymus ir gaunamus dokumentus dokumentų valdymo sistemoje, pagal kompetenciją juos nagrinėja, įformina ir  išsiunčia informacinius siunčiamuosius dokumentus;
  • Protokoluoja Savivaldybės tarybos ir komitetų posėdžiuose, įformina Savivaldybės tarybos ir komitetų posėdžių protokolus;
  • Archyvuoja Savivaldybės tarybos, komitetų protokolus;
  • Tvirtina Savivaldybės tarybos sprendimų nuorašus ir kopijas;
  • Organizuoja ir vykdo likviduotų juridinių asmenų dokumentų priėmimą, sisteminimą, saugojimą bei naudojimą;
  • Atlieka dokumentų vertės ekspertizę, pasibaigus jų saugojimo terminui, rengia likviduotų juridinių asmenų dokumentų naikinimo aktus, kuriuos derina su Klaipėdos regioninio valstybės archyvo Tauragės filialu;
  • Konsultuoja ir teikia metodinę pagalbą suinteresuotiems juridiniams ir fiziniams asmenims dokumentų tvarkymo, bylų formavimo archyviniam saugojimui klausimais;
  • Saugomų dokumentų pagrindu išduoda archyvo pažymas, patvirtintas dokumentų kopijas, išrašus asmenų prašymuose nurodytiems  juridiniams faktams patvirtinti;
  • Išduoda likviduotų juridinių asmenų dokumentų priėmimą  patvirtinančias pažymas;
  • Vykdo archyvinių fondų apskaitą;
  • Kontroliuoja Savivaldybės valdomų įmonių dokumentų tvarkymą ir apskaitą, organizuoja dokumentacijos planų, apskaitos dokumentų derinimą;
  • Teikia susipažinti saugomus dokumentus, išduoda bylas laikinam naudojimui fiziniams ir juridiniams asmenims teisės aktų nustatyta tvarka;
  • Pagal kompetenciją dalyvauja darbo grupių ir komisijų veikloje;
  • Pagal kompetenciją rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės mero potvarkių, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, kitų dokumentų ir raštų projektus;
  • Pagal kompetenciją vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Skyriaus vedėjo pavedimus.
Poskyrio darbuotojų pareigybių aprašymai
Į viršų